sexta-feira, 30 de março de 2012

Candle Burning by Kate Martin - An Interview

Não só de xiitismo vive o TBTCI, Kate Martin é a prova viva que existe musica de qualidade e bem feita acima do submundo da musica, é claro que Kate não mudara a vida de ninguém, por outro lado o easy listening que acontece com seu novissimo Hand Me My Bow And Arrow chega a ser tranquilizante, historias sobre namorados descartados, trabalhos perdidos ou como ela e sua familia escaparam de um ciclone esta contido totalmente dentro de seu album, um auto relato que olhando bem para a maravilhosa e linda Kate chega a ser comovente.

Musica lasciva e dançante, foi o que meu carissimo amigo Fernando do grande Floga-se falou sobre a musica de Kate e eu endosso.

Mas confesso que fiquei muito afim de saber mais dessa australiana, e como o TBTCI é cara de pau, lá fui atrás dela e a moça consentiu uma entrevista ao xiita aqui que vos escreve, oras, deliciem-se com a musica gostosa da linda Kate Martin.

***** Interview with Kate Martin *****


Q. When did everything starts for Kate Martin, tell us about the history...
A. I started writing when I was 16, met my manager when I was 17, recorded and toured my first album when I was 18, now I'm 20 and about to release my second.

Q: Who are your influences?
A. I have so many. I'm especially intrigued by female artists such as Lesley Feist, Chan Marshal (Cat Power), Olivia Merilahti (The Do) and of course the legendary June Carter, that woman has class.

Q. Make a list of 5 albums of all time…
A. Sally Seltmann - Heart That's Pounding
Sparkle Horse - It's A Wonderful Life
Feist - The Reminder
Beach House - Teen Dream
Anathallo - Floating World

Q. How do you feel playing alive?
A. I guess it depends on a lot of different variables, like the atmosphere, crowd, sound quality. But holistically nothing in the world gives me greater satisfaction!

Q. How do you describe your sounds?
A. When making 'Hand Me My Bow And Arrow' I had a vision of a record that displayed as much diversity in it's dynamics, emotion, song structure and lyrical content as possible. I wanted the listener to be able to find at least one element in each song that resonates deeply within them, I hope people find my music a personal experience, something tangible. Is Tangible a genre description?


Q: Tell us about the process of recording , Hand Me My Bow And Arrow?
A. It was an on and off process that stretched over 18 months. We had some of my close and very talented friends come into the studio to sing. Lots of early starts and late nights, but the whole experience was a real journey thanks to my producer Michael Carpenter.

Q: Which bands do you love to make a cover version?
A. At the moment, anything by Simon and Garfunkel, true poets, so many artists these days have elements of Simon and Garfunkel's music in their own material.

Q: What´s the plan for future....
A. Short term, releasing the album on the 23rd of march, then tour kicks off late april and goes all through may, then a mid year migration to Melbourne!
*
*
*
Thanks Taija & Kate

Victorialand with Daniel Land & The Modern Painters


Aqui no TBTCI algumas bandas são sócias, uma delas é Daniel Land & The Modern Painters, veja o porque, aqui, aqui e aqui ou seja, Daniel Land é predileto da casa e ponto final.

E meu querido Cicero disserta abaixo sobre o novíssimo single do novo mestre do dreampop.


Daniel Land & The Modern Painters - Eyes Wide
por Cicero J.

MANCHESTER, para apreciadores dos bons sons essa cidade está envolta de encantos, lendas e inumeras bandas que fizeram a diferença no cenário musical, desnecessário cita-las e é da mesma Manchester cinzenta que vem o Daniel.

Lembro-me quando ouvi seu 1º album de 2010 "Love Songs For Chemical Generation", fiquei impressionado com a qualidade musical dos literalmente garotos, dreampop dos céus, total climão 4AD, faixas como CODEINE e RUN SILENT RUN DEEP são verdadeiras odes aos deuses etéreos. Prestes a lançar seu novo álbum previsto para abril próximo "THE SPACE BETWEENS US", Daniel nos dá uma prévia do que vem por ai com 2 pérolas musicais que nos remetem a momentos de calmaria sonora, de preferência largado num sofá acompanhado de um cigarro e uma breja ou de alguém especial , EYES WIDE SHUT é de uma leveza impar guitarras cristalinas e o vocal diferenciado de Daniel e na sequência temos a também divina SLEEPING WITH THE PAST, começo característico,l eveza dos céus transformadas em notas musicais que lá pela metade da canção ganha um certo peso com guitarras sujas que não tira a beleza da canção, muito pelo contrário, soma mais melodia e com isso exigi-se mais um cigarro e outra breja e tudo isso com o selo de qualidade incontestável CLUB AC30, quer mais? Com vocês Daniel Land & The Modern Painters.

http://soundcloud.com/charmfactory/daniel-land-the-modern-7

sexta-feira, 23 de março de 2012

When You Sleep with Starfire Connective Sound


Não é novidade aqui no TBTCI que o Starfire Connective Sound é prediletissimo da casa. Agora então com o novíssimo single Where Go The Boats o negocio tomou proporções grandiosas, se o inicio era algo mais caseiro e individualista, Al Schenkel agora leva o Starfire Connective Sound a outro patamar, algo soberbo e grandioso envolve a faixa titulo Where Go The Boats, com a presença nos vocais dos amigos do This Lonely Crowd e produção das mentes do Sobre a Maquina, Cadu Tenório e Emygdio Costa, o SCS beira a perfeição, em uma desaceleração do Loveless indo diretamente ao moderno shoegazer feito atualmente, a canção atinge patamares de preciosidade plena do shoegazer.

O lado b é kraut shoegazer moderno nos moldes de um Oscillation ou Eat Light Become Lights mas com toques de Spectrum, é notorio que o single merece e deve ser lançado ao menos em formato 7", chega a ser uma heresia algo tão precioso com uma arte tão deslumbrante (a cargo de Anny Garcia) ficar apenas nos meios digitais.

O ponto é que o Starfire Connective Sound mostra que a magia e o mistério estão novamente inseridos na musica atualmente, e com um bom gosto absurdamente acima da média. Facilmente um dos pontos altos deste 2012 que apenas esta no inicio.

Deus salve Al Schenkel!!!

Dark Side of Dopamine


Data - 24/03/2012
Local - Dopamine´s Place

Comemorando a 40ª Dopas Party

with:
Dimitry (The Boss)
Rob Son (The Other Boss)

Motivos especiais para não perder; Especial Hits x Bsides, na platéia, os Xiitas, Blue (The Ethereal Presence) tem como não ir?!?!? Obvio que não...

terça-feira, 13 de março de 2012

Cupid Come with Brief Candles - An Interview

Mais uma data especialissima aqui no TBTCI, já que a familia vem crescendo, e não a toa não tenho o menor pudor de convocar quem realmente entende e ama musica para adentrar a esta familia seleta e xiita, porque no TBTCI nos celebramos a musica em si e nós mesmos, aqui a festa é para iniciados e não aberta a meros navegantes, por estas e outras minha satisfação plena em aplaudir a estréia de um amigo de pouco mais de 20 anos, pois é 20 longos anos dedicados a boa musica, trata-se do mestre Plinio Cesar, no curriculo, ex Dj Retro, Urbania, Armageddon, tá bom ou quer mais? Fala sério se o TBTCI não é foda, obvio que é, afinal apenas lembrando a equipe agora virou um trio eu, Renato Malizia, Cicero J. e Plinio Cesar, e vem mais por ai, porque vamos nos dividindo entre as resenhas ficando sob responsabilidade de meus amigos e as entrevistas eu toco, desta forma já de abertura Plinião manda sua analise a respeito do majestoso Fractured Days dos prediletos da casa Brief Candles e na sequencia, uma entrevista exclusiva em nossas terrinhas, Srs e Sras, Plinio Cesar e Brief Candles.

Fractured Days by Plinio Cesar

Muitos querem saber se existe luz no fim do túnel, poucos são os que se aventuram a entrar e descobrir se ela existe. Ou ficam acomodados esperando que alguém indique a próxima grande banda da vez, ou se acomodam com aquelas que conheceram as cultuam, mas fecham os ouvidos para as novidades, como se nada mais fosse interessante, nada mais prestasse.

Eu nunca me acomodei de nenhuma maneira, e há mais de duas décadas eu entrei nesse túnel das boas músicas e até hoje consigo (re)encontrar, além de luzes, cores, sons e pessoas, que também embarcaram nessa e que me mostram, quase que diariamente, que valeu, e muito, a pena ter se aventurado.
Ainda me dou a oportunidade de ouvir as muitas boas bandas espalhadas pelo mundo, com bem mais facilidades que antes, já que no início dessa empreitada o trabalho era de um verdadeiro garimpeiro, atrás de pedras preciosas musicais.

Não tinhamos internet, as revistas especializadas eram importadas e dificeis de serem emcontradas, um ou outro programa no rádio escondidos na imensidão de um dial cheio de porcarias.

Na televisão era somente a programação aberta e exatamente como é hoje em dia: Um lixo!

Mas foram anos incríveis, épocas de descobertas musicais que indicaram o caminho a seguir, de conhecer pessoas especiais que são minhas amigas até hoje.

Acima de tudo era uma época de muita curiosidade, de absorver as novidades musicais e escutar a fundo todos os bons discos que caiam na mão e muitas dessas vezes se emocionar.

Exatamente como foi ouvir na semana passada o novo disco, que nem é tão novo assim, foi lançado no segundo semestre do ano passado, do quarteto baseado em Milwaukee, Brief Candles, que depois de cinco anos lançam seu terceiro trabalho, o belíssimo Fractured Days, que agora vem com um vocal melhor trabalhado e dividido pelo casal Jenifer Boniger e Kevin Dixon.

Mas apesar dessa mudança o disco não soa como as bandas do selo Slumberland, isso porque eles não deixaram de lado as maravilhosas camadas sonoras cheias de distorções e densidades a la My Bloody Valentine, Ride e até mesmos Swervedriver, como pode se notar na faixa 10 Weeks.

E diferente de muitas bandas por ai que usam suas influências e acabam fazendo um cut-copy rápido e tentam de qualquer maneira serem elas, serem novidades, o Brief Candles apenas pegou a estrada que foi aberta tempos atrás por suas fontes inspiradoras e a segue com toda a desenvoltura de uma banda, que se tivesse sido formada naquela época, certamente faria parte do clube shoegaze encabeçado por Kevin Shields e seus comparsas.

Se pegarmos palavras para descrever o significado de Shoegaze, esse Fractured Days se enquadram em todas: Dreamy, woozy, lush, noisy, floating... e é um disco para ser ouvido várias vezes, pois é emoção garantida a cada audição.

É um disco de se encontrar a beleza no meio do caos e que nos mostra que há sim, luzes no final do túnel.

E o Brief Candles é uma dessas luzes!

*
*
*
***** Interview with Brief Candles ***** by Renato Malizia

Q. When did Brief Candles starts, tell us about the history...
A. We started sometime around 1997, 1998. kevin and i were playing in a band with another couple. it was shoegaze and c86 influenced. kevin was playing drums at the time. the other couple divorced and we added kevin's old school friend, drew, on bass. that was the first incarnation of brief candles. unfortunately, the reasons our old bandmate's wife asked him for a divorce were similar to why it's was impossible to play in a band with him. we divorced him as a band as well. we added our friend, ryan, on second guitar and that's when i started singing. that lineup was on our first album. ryan left to go away to school and we were moving to milwaukee at the time. that's when we got jake on drums and kevin moved to guitar. that's how it's been on our last 2 albums.

Q: Who are your influences?
A. I guess our main influences would be the usual suspects, ride, pale saints, cocteau twins swirlies, dinosaur jr. slowdive. smiths, stereolab, henry's dress. brian eno, noise pop,post punk, drone, shoegaze, and indie rock stuff.

Q. Made a list of 5 albuns of all time…
A. To be honest all of us differ in our favorite stuff. i'll give you mine.
smtihs-queen is dead.
slowdive-soulaki
wedding present-seamonsters.
sundays-reading, writing, and arithmetic

Q. How do you fell playing alive?
A. I'd say we're more of a live band than a recorded band. we've been playing together such a long time we can really anticipate what the other's going to do. it's fun to play off each other. and it's fun to get an instant response from an audience. you know, you don't have to wait around for reviews, airplay, album sales etc to see if people are into it.

Q. How do you describe Brief Candles sounds?
A. It depends on who i'm talking to. usually i say loud and spacey. super noisy. the vocals are usually pretty low cos i'm not a loud singer and most pa's have a hard time keeping up with our amps.



Q: Tell us about the process of recording the new album and what´s the difference between the 1st and new one?
A. All three of our albums were recorded pretty differently. we like the idea of trying new ways with each album. on our self titled album we went to kansas city and recorded with paul of shiner. that was real bare bones. just get the takes and make it sound good. he was really into having the instruments sound great. no digital stuff. no bells or whistles. on "they live we sleep" we recorded that ourselves. i.e. kevin recorded it. we used protools mostly b/c that's what we had. we liked having time to add a lot of overdubs and try different things out. with "fractured days" we opted for doing most of the basic tracks ourselves and with our friend greg norman in chicago. that way we could do it a little economically. we then took the tracks to some producer folks we liked to have them mix. adam pierce, jeff zeigler, and neil weir. it took longer b/c we had to travel a lot to get to them but we wanted some outside input and ideas.

Q. What´s represents the shoegazer classic era to the band?
A. I grew up during that era so it really means a lot to me. it was so different sounding. loud and aggressive but still really pretty and otherwordly.


Q. Which new bands do you recommended?
A. Gospel gossip, lucy's dream, wild nothing, belong man i could go on....i won't.

Q: Which bands you love to made a cover version?
A. we usually like to cover bands that are typically shoegaze and change it up a bit. we've done shoegaze bands and thought...oh yeah, that's kinda what we sound like. it's good for learning other bands "tricks" though.

Q: What´s the plans for future....
A. we're in the middle of recording a new ep/album right now. not sure yet how long it's gonna be. sounding pretty cool so far..

Q: Any parting words?
A. The name of your blog is fantastic....thanks again, jen
*
*
*

segunda-feira, 5 de março de 2012

Gandhi is My Gun with Rancho Relaxo - An Interview


Rancho Relaxo, nome um tanto quanto esquisito para muitos porém para envolvidos com o submundo dos bons sons o nome soa como um belissimo wall of sound, e não a toa quando recebi o email contendo o release e me convidado para a audição em primeirissima mão do segundo album dos caras meu sorriso foi de ponta a ponta.

E a sonoridade do Rancho Relaxo amadureceu brutalmente o som ficou mais denso e dark em determinados pontos, mas pouco importa a qualidade inegavel desses amantes incondicionais de Velvet Underground e J&MC só poderia nos trazer algo soberbo como é este Diamond Black, candidatissimo a um dos grandes albuns que serão esquecidos de todas as listas dos melhores do ano.

Porém aqui no TBTCI o Rancho Relaxo tem creditos de sobra e não a toa nos concedeu uma entrevista bem especifica sobre curiosidades e desejos pessoais dos caras, sugiro caçar sua copia de Diamond Black imediatamente e use de trilha sonora para a leitura da entrevista.

***** Interview with Rancho Relaxo *****

Q. When did Rancho Relaxo starts, tell us about the history...
it started in late 2002 after gathering some cheap instruments and jamming to “Sister Ray” all night.I had written a bunch of poetry and was transforming it into music. We made art movies inspired by David lynch, mixed with heavy mind experiments and long travels. We put music to film , film to music, garbage into art. It kind of came naturally, the process of creating levitated out of everything we did. The country side of norway is big, vast and lonely, a void... nothing that reflected back and we could shape everything in a very free way.

Q: Who are your influences?
Nansen, the third wave of psychedelic music, now time, Stone Roses. We are friends of electricity, like Tesla.

Q. Made a list of 5 albuns of all time…
Velvet Underground , the first (penisbanan)
Jesus and Mary Chain – Darklands
Brian Jonestown Massacre – Take it from the man
The Byrds – Notorious byrds brothers
The doors – strange days

Q. How do you fell playing alive?
Playing live feels good, its something we have done too little. Our situation makes it a challenge to play live. We are very scattered around norway so to get together needs some planning. We hope this will change.

Q. How do you describe Rancho Relaxo sounds?
Electrical Hypnophonic Rain

Q: Tell us about the process of recording the new album and what´s the difference between the 1st and new one?
No difference really, the only thing that has changed is the equipment. Our first album we recorded on a 4 track tape machine...now we have some more tracks. We have no fixed process really...the backing vocals of one of the songs on the new album (Diamond Black) was recorded through a vacuum cleaner, you know...stuff like this.

Q. What´s represents the shoegazer classic era to the band?
I dont know. Can you tell us. It has been much rain lately. Teenage Filmstar maybe.

Q. Which new bands do you recommended?
Himalaya, Colour, 22 Degrees Taurus, The Hidden Ratio, The Koolaid Electric Company,Paths of Prakriti a norwegian band, danish band The Revolution. There are many good bands around.


Q: Which bands you love to made a cover version?
On our record Into Trouble from 2010 we have a cover of The Koolaid Electric Company`s “Untitled1”. Its more a ambient psychokinesis then a cover really. On our first record we have a hidden track, a Them song. We have also recorded a version of Tommy Roe`s Sheila and Jesus and Mary Chain`s On the Wall (the Barbed wired kisses version). We like to try different things.

Q: What´s the plans for future....
Playing

Q: Any parting words?
Ofte omtales dyptgående endringer i tenkesett som en revolusjon, men dette er ofte mer å kalle et paradigmeskifte.
*
*
*
Thanks Inge!!

http://www.myspace.com/theranchorelaxocompany
http://www.lastfm.com.br/music/Rancho+Relaxo

Spanish Air with Ask For Joy


Março de 2012 dá inicio a uma nova fase dentro do TBTCI, a partir de agora TBTCI tem a honra de contar com a participação do mestre Cicero J., amigo, irmão, comparsa e amante dos bons sons, Cicero já era parte da familia TBTCI porém a partir deste post sua colaboração torna-se efetiva dentro do blog, ofertando a todos resenhas, devaneios e opiniões através de suas verdades.

Para mim é como disse uma honra pois estava focado diretamente nas entrevistas e permanecerei dentro deste contexto ficando meu irmão Cicero responsavel sobre demais textos.

E o inicio não poderia ser em melhor com o novissimo e absolutamente inspirado EP do predileto da cada Ask for Joy.

Eu Renato Malizia tenho o prazer te postar o debut de meu irmão Cicero J.

Ask For Joy - Safe Words
Por Cicero J.

Tudo que é inexplorado sempre é um muro de incertezas e dúvidas, em vários campos, seja no esporte, na política ou na musica. Musica sempre considerei como algo básico na vida de qualquer pessoa, ok voces irão dizer que é uma opinião pessoal, sim é , mas, pensem...uma pessoa que não gosta de crianças, árvores, animais e principalmente musica, meus amigos essa pessoa com certeza tem um sério caso de patologia, enfim, aqui nesse Blog respira-se musica e a pessoa responsável por ele tambem, aqui vc encontra informações, novidades e principalmente amor, para apaixonados pela musica aqui é um refugo das mesmices musicais que assolam o cenário ‘’hype’’( puta que pariu, que expressão é essa?) e ser convidado (bem, não é bem esse termo, fui imposto ahahahahaha) para escrever algo sobre musica me pegou de surpresa, confesso que não domino a destreza que nosso grande Renato conduz suas matérias aqui, mas tentarei dar minha humilde contribuição, quero deixar algo bem claro, minhas divagações são totalmente pessoais,não pretendo e nem tenho condições de ser um critico musical, mesmo porque sempre achei que esse tipo de profissional é ou foi um musico frustado...chega de enrolação.

Aaron Rosseto ou se preferirem ASK FOR JOY, pensem em solidão e melancolia traduzida em canções,vindo de uma região em voga no quesito musica (Texas/Austin) citando apenas 2 vizinhos geográficos (Ringo Deathstarr/Black Angels) não significa que iremos ouvir paredes de guitarras de um e psicodelia de outro, não, ASK FOR JOY bebeu da mesma fonte que sairam inspirações de um cacife de HEAVEN OR LAS VEGAS, JUST FOR A DAY e isso fica claro na audição do mais recente ep que estou ouvindo Safe Words e incubido de falar sobre essas 4 pérolas, GENTLE GIRL abre de maneira soberba e com um refrão fantástico que com certeza não irá passar batido nos ouvidos dos mais atentos, CLOSER TO TANYA é de uma tristeza gritante Aaron canta com a alma e sintetizadores dão o tom de melancolia, o triste nunca foi tão belo ouvindo essa canção, TO-NIGHT me tirou do torpor soturno ao ouvir uma pegada mais “ensolarada’’devido ao drum machine foda e como o titulo sugere, vamos para a noite onde todos os gatos são pardos. SWOON fecha o ep, uma versão que mostra o quanto Aaron amadureceu musicalmente, ou seja, se vc já ouviu ASK FOR JOY com certeza sabe do que estou falando e se você ainda não ouviu,meu caro,está esperando o que?

http://askforjoy.bandcamp.com/

terça-feira, 28 de fevereiro de 2012

Soft As Snow (But Warm Inside) with Le Recourder Larouge

Quando ouvi pela primeira vez o termo "a banda de um homem só" achei absolutamente fantastico, sinceramente não me recordo quem foi o responsável pelo texto que li, mas a banda eu me lembro perfeitamente, nada mais nada menos do que o grandioso e inimitável Ultra Vivid Scene ou se você preferir Ralske, que na minha opinião foi o percursor do genero Dreampop, há controversias, mas até aí sem problemas, o fato é que a introdução feita aqui serve apenas de ilustrativo para citar que atualmente o termo "a banda de um homem só" virou algo normal, logicamente pela tecnologia absurda que vivenciamos, o que de fato é valioso para talentos que antes jamais atingiriam seus bairros, por este ponto de vista a web é um poderoso veiculo de propagação da boa musica.

E foi atraves da rede que recebi o contato imediato de Rei Soto, soa estranho a você? Entendo, a mim também soou mas, lendo atentamente o conteudo do email e vale ressaltar, com uma tremenda humildade, Rei Soto sugeriu a este que vos escreve ouvir seu projeto DIY intitulado Le Recourder Larouge, e na apresentação de seu banda situou como influências o shoegazer clássico. Obvio que ouvi os dois Eps...aaaah qualidade acima da media, guitarras inspiradissimas e um belissimo cartão de visitas ao mundo do subterraneo dos bons sons.

O som? Shoegazer meus caros, com roupagem atual e altamente assoviavel e trejeitos de indie rock americano dos mais inspiradores, leia-se Dinosaur Jr e Smashing Pumpinks, fase inicial, sim sim, se alguem de gravadoras quiser apostar, sugiro Rei Soto e seu Le Recourder Larouge.

E para melhor ilustrar as ideias e a concepção dos Eps, o TBTCI apresenta Rei Soto soltando um track by track dos dois eps....ah sim ambos gratuitos no bandcamp, link no final do post, aproveitem!!!

Track by Track - Le Recourder Larouge by Rei Soto

"L" EP (released 11/22/11)

1. "Don't Talk To Me That Way" - My main influences musically were My Bloody Valentine and The Jesus And Mary Chain. My use of the whammy bar on the guitar during the intro (0:00-0:41) was definitely influenced by My Bloody Valentine and the use of feedback towards the end (4:04-4:26) was influenced by My Bloody Valentine and The Jesus And Mary Chain.

Tonally, I just wanted a killer, dense fuzz sound that might ideally be called the "signature Le Recourder Larouge fuzz". But my fuzz tones were definitely influenced by Deadsy, The Smashing Pumpkins' "Siamese Dream" album, and the self-titled Cold album.

Vocally I was influenced by My Bloody Valentine and Ringo Deathstarr. Specifically the background vocals were influenced by the female vocalists of My Bloody Valentine and Ringo Deathstarr.

Lyrically, the song is about an ex-girlfriend of mine. We had tried to become friends months after our break-up but her attitude towards me had drastically changed. She was doing well for herself at the time and she seemed to think that she could talk to me like I was beneath her, like she forgot I was the one that was there for her when she had no one. I began writing the song minutes after our last argument.

2. "Dream Of You" - My main influence really came from a comment my best friend made once. He had heard some new songs by The Depreciation Guild at the time and described them as sounding like "depressing prom music". That stuck with me and I set out to write what I thought "depressing prom music" might sound like. I wrote the song in 3/4 waltz time because it felt appropriate for "depressing prom music". But I definitely was influenced by The Depreciation Guild and The Smashing Pumpkins when I wrote the song.

Tonally, since the song is made out of 3 verses, I concentrated on making each verse sound a little bit different from each other texturally. But not so different that it took away from the main feeling of the song.

Vocally, I was influenced by My Bloody Valentine and The Depreciation Guild.
Lyrically, the song is about me not being able to accept breaking up with an ex-girlfriend.

Longing for her and hoping that things will be back the way they used to be but knowing deep inside that I am not worthy and that perhaps love isn't even real at all.

----

"E" EP (released 02/14/12)

1.
"Say That You Love Me" - I am not sure what influenced me musically to write this song as a whole but I suspect that some of the effects I used were probably influenced by Finger Eleven. The intro was definitely influenced by The Depreciation Guild and The Raveonettes. And the bridge (3:27-3:39) was probably influenced by The Smashing Pumpkins. I am not sure who influenced some of the bluesy guitar licks during the 2nd verse (2:04-2:33) and although the guitar solo (3:50-4:25) makes heavy use of the whammy bar I am not sure where the influence came from especially since certain aspects of the guitar solo are also bluesy.

Tonally, I was going for a very dense signature sound again that was influenced by Deadsy, The Smashing Pumpkins' "Siamese Dream" album, and the self-titled Cold album.

Vocally, I was influenced by My Bloody Valentine and The Depreciation Guild.

Lyrically, the song is about a time when I was dating a woman and even though it was "understood" that nothing serious would come out of it, I think deep inside we both wanted the other to feel more, probably to feed some deep-rooted loneliness or insecurity. Neither of us would admit to our real feelings to each other, let alone ourselves. We just pretended that nothing meant anything and that neither wanted more. But I think deep inside I wanted her to love me and to always come back to me and I think she wanted me to feel the same exact things for her. But we never admitted it to each other.

2. "Danielle Harris" - Musically and tonally I was influenced by 30 Seconds To Mars' "A Beautiful Lie" album and The Smashing Pumpkins' "Siamese Dream" album. The intro (0:37-1:49) was influenced by the Japanese band envy. And the outro (5:53-7:00) was influenced by The Cure's "Disintegration" album.

Vocally, I was influenced by My Bloody Valentine and The Depreciation Guild.

Lyrically, the song is about when I was 6 years old and went to go see "Halloween 4: The Return Of Michael Myers" in theatres with my parents. I immediately developed a huge crush on the child actress Danielle Harris and that crush remains to this very day. She was probably my first huge childhood crush and for all of these years she's held a special place in my heart because that day, when I saw her in the movie for the first time, was the first time I'd ever felt anything that intense for anyone. It was the first time a girl made me feel so strongly and I feel like whatever it was that I was feeling that day was my first taste of what love could be like. Not that I fell in love with her but what I felt was something I had never felt before. It was completely innocent and pure and it came from a real and unassuming place. It felt as if Cupid was making himself known to me. From that moment on, I knew that whatever "love" was, I wanted it.
*
*
*

The Cabinet of Dr. Caligari At Dopamine - Mozz Special

Data: 10/03/2012
Local: Dopamine´s Place

with:
Dimitry (The Boss)
Rob Son (The Other Boss)
and
Cicero (Xiita´s Presence)
Marcos (Other Xiita´s Presence)

Motivos essencias para que você não perca esta edição:
Mini especiais dentro das sessions de cada DJ contemplando Smiths e Morrissey afinal no dia 11/03 ou seja um dia após este Dopa teremos o mestre imortal Stephen Patrick Morrissey junto de nós, preciso dizer algo mais ou basta!?!??!?!

Night and the City with Silo Halo - An Interview







Contatos imediatos via web são rotineiros, e o mais novo objeto de adoração do TBTCI atende pela alcunha de Silo Halo, art noise da melhor qualidade que viaja entre o shoegazer psicodelico até as praias mais experimentais do art rock, e a banda chegou até o TBTCI através de sua gravadora a Etxe Records, e o debut Night and The City que saira dia 12 de abril proximo pode ser considerado desde já um dos grandes albuns do ano, este trio de Washington DC impressiona pela qualidade e suas nuances de wall of sound, e o mais impressionante é ao ler a entrevista concedida com exclusidade ao TBTCI que os caras são absolutamente fanaticos por Big Black, daí precisa dizer mais alguma coisa, melhor não, a ser saborear a exclusivissima entrevista já clássica ao TBTCI, amigos guardem este nome, Silo Halo.

***** Interview with Silo Halo *****


Q. When did Silo Halo starts, tell us about the history... and perhaps your influences?
We started playing together not long after meeting one another, a few years ago. We connected easily and almost immediately. We were- and still are- very motivated by a need to write, play, and record as often as possible.

Q: Who are your influences?
We’re influenced by our lives and the lives of people who we know, read about, listen to, and see.

Q. Made a list of 5 albums of all time…
Big Black “Lungs”
Big Black “Headache”
Big Black “Songs About Fucking”
Big Black “Atomizer”
Big Black “Racer-X”

Q. How do you fell playing alive?
We love playing live. The ideal live show for us is a communal event involving engagement and stimulation among the people who play and the people who come to the show. We prefer to play shows where the situation lends itself to mutual respect among the people hosting the show as well as the other acts who are on the bill. We like to play with other mixed gender bands whenever possible. We don’t avoid unusual or challenging situations; the wild-card factor is often interesting. But we avoid scenarios where we don’t know where the money from the door is going, or where it’s obvious that the core values of the other artists on the bill don’t jibe with the basic elements of where we come from; fairness, respect, clear motives.

Q. How do you describe Silo Halo sounds?
We use live drums on recordings and a drum machine when we play live, and then some variation of the traditional bass, guitar, and organ configuration. We switch off singing lead and backing vocals. Our approach to songwriting tends to be heavily focused on lyrics and ideas. We use chords, melodies, and arrangements as vehicles for conveying those themes and ideas. The choices that we make in arranging and recording usually involve referring back to the overall concept of the song.

Q: Tell us about the process of recording Night and the City album?
We recorded the album in a series of short bursts. We’d record for a couple of days, and then spend time rehearsing and playing shows, then go back to recording, and then play more shows and work on other songs. We record in one of our homes- where we also practice- to 16-track, so the environment allows for a comfort level that can in turn seep into the recorded versions of those songs. We mixed the album in one of our other houses. We have worked on arrangements and compositions in all three of our homes. The familiarity of home greatly outweighs any concern over not being in a professional studio with fancy equipment. Plus we have ability to work around our various schedules and the demands of our day jobs.

Q. What´s represents the shoegazer classic era to the band?
In general we don’t really think of times or places as classic, even those that we remember as birthing a lot of music that remains important to us. We’re mostly concerned with the present. Christin didn’t even know what “shoegazer” was when we started the band. She comes from more of a punk and hardcore background.


Q. Which new bands do you recommended?
There are loads of new bands who we recommend hearing. Many of our friends and people who we like to play shows with are also our favorite bands- Fangs Out, We Are Hex, Get A Tan, Screen Vinyl Image, Ceremony, The Water, Kohoutek and HotChaCha come to mind. In the broader universe of ‘new’ music, we like Weekend, Skull Defeckts, Disappears, Girl in a Coma, and Dum Dum Girls.

Q: Which bands you love to made a cover version?
The Antiques “I Want A Cat for my Birthday.”

Q: What´s the plans for future....
Recording more songs and playing more shows. We all want to make music until we’re old and grey. We hope that will include making music together for a long time. Our record will be available worldwide on April 10th, 2012. You can pre-order it on 180g vinyl (with full MP3 download) or CD at Etxe Records: http://etxerecords.com/store/

Q: Any parting words?
Thank you very much, Renato, for taking the time to talk with us. We appreciate it. We would love to play in Sao Paulo some day.
*
*
*
Thanks Silo Halo

Night and the City with Silo Halo - An Interview





Contatos imediatos via web são rotineiros, e o mais novo objeto de adoração do TBTCI atende pela alcunha de Silo Halo, art noise da melhor qualidade que viaja entre o shoegazer psicodelico até as praias mais experimentais do art rock, e a banda chegou até o TBTCI através de sua gravadora a Etxe Records, e o debut Night and The City que saira dia 12 de abril proximo pode ser considerado desde já um dos grandes albuns do ano, este trio de Washington DC impressiona pela qualidade e suas nuances de wall of sound, e o mais impressionante é ao ler a entrevista concedida com exclusidade ao TBTCI que os caras são absolutamente fanaticos por Big Black, daí precisa dizer mais alguma coisa, melhor não, a ser saborear a exclusivissima entrevista já clássica ao TBTCI, amigos guardem este nome, Silo Halo.

***** Interview with Silo Halo *****

Q. When did Silo Halo starts, tell us about the history... and perhaps your influences?
We started playing together not long after meeting one another, a few years ago. We connected easily and almost immediately. We were- and still are- very motivated by a need to write, play, and record as often as possible.

Q: Who are your influences?
We’re influenced by our lives and the lives of people who we know, read about, listen to, and see.

Q. Made a list of 5 albums of all time…
Big Black “Lungs”
Big Black “Headache”
Big Black “Songs About Fucking”
Big Black “Atomizer”
Big Black “Racer-X”

Q. How do you fell playing alive?
We love playing live. The ideal live show for us is a communal event involving engagement and stimulation among the people who play and the people who come to the show. We prefer to play shows where the situation lends itself to mutual respect among the people hosting the show as well as the other acts who are on the bill. We like to play with other mixed gender bands whenever possible. We don’t avoid unusual or challenging situations; the wild-card factor is often interesting. But we avoid scenarios where we don’t know where the money from the door is going, or where it’s obvious that the core values of the other artists on the bill don’t jibe with the basic elements of where we come from; fairness, respect, clear motives.

Q. How do you describe Silo Halo sounds?
We use live drums on recordings and a drum machine when we play live, and then some variation of the traditional bass, guitar, and organ configuration. We switch off singing lead and backing vocals. Our approach to songwriting tends to be heavily focused on lyrics and ideas. We use chords, melodies, and arrangements as vehicles for conveying those themes and ideas. The choices that we make in arranging and recording usually involve referring back to the overall concept of the song.

Q: Tell us about the process of recording Night and the City album?
We recorded the album in a series of short bursts. We’d record for a couple of days, and then spend time rehearsing and playing shows, then go back to recording, and then play more shows and work on other songs. We record in one of our homes- where we also practice- to 16-track, so the environment allows for a comfort level that can in turn seep into the recorded versions of those songs. We mixed the album in one of our other houses. We have worked on arrangements and compositions in all three of our homes. The familiarity of home greatly outweighs any concern over not being in a professional studio with fancy equipment. Plus we have ability to work around our various schedules and the demands of our day jobs.

Q. What´s represents the shoegazer classic era to the band?
In general we don’t really think of times or places as classic, even those that we remember as birthing a lot of music that remains important to us. We’re mostly concerned with the present. Christin didn’t even know what “shoegazer” was when we started the band. She comes from more of a punk and hardcore background.


Q. Which new bands do you recommended?
There are loads of new bands who we recommend hearing. Many of our friends and people who we like to play shows with are also our favorite bands- Fangs Out, We Are Hex, Get A Tan, Screen Vinyl Image, Ceremony, The Water, Kohoutek and HotChaCha come to mind. In the broader universe of ‘new’ music, we like Weekend, Skull Defeckts, Disappears, Girl in a Coma, and Dum Dum Girls.

Q: Which bands you love to made a cover version?
The Antiques “I Want A Cat for my Birthday.”

Q: What´s the plans for future....
Recording more songs and playing more shows. We all want to make music until we’re old and grey. We hope that will include making music together for a long time. Our record will be available worldwide on April 10th, 2012. You can pre-order it on 180g vinyl (with full MP3 download) or CD at Etxe Records: http://etxerecords.com/store/

Q: Any parting words?
Thank you very much, Renato, for taking the time to talk with us. We appreciate it. We would love to play in Sao Paulo some day.
*
*
*
Thanks Silo Halo

No Love Lost with Lautmusik - An Interview




Amigos, amigos, depois de um periodo de ressaca aqui no TBTCI a tendencia é retornar com todas as pedradas possiveis e imaginaveis para me redimir da ausência e para iniciar ataco logo de cara com uma das melhores bandas brasileiras atuais os gauchos da Lautmusik que simplesmente jogaram na nossa cara um dos melhores albuns do ano passado o debut Lost In Tropics, uma cacetada nos timpanos sem tempo para respirar, também pudera as influências são calcadas nos classicos do post punk, art noise e shoegazer, simplesmente basta dizer que se você ainda não ouvi Lost In Tropics deveria fazer um favor a si próprio e correr atrás urgente, desta pequena obra prima do underground nacional, e para melhor explicar o porque, como, quando e quais as reais intenções da Lautmusik nada mais perfeito do que saber dos caras o que eles tem a dizer, Srs e Sras, Lautmusik no TBTCI com a maior honra.

**** Interview with Lautmusik *****


Q Quando tudo começou? Porque Lautmusik?
A. Tudo começou em abril de 2006, quando o Prati (nosso baterista) e o Richard (nosso ex-guitarrista, hoje na Loomer), que trabalhavam na mesma empresa, começaram a falar sobre música e decidiram se juntar pra tocar. Chamaram a Marina (nossa ex-baixista, hoje na Electric Mind), que era amiga do Prati de um chat sobre o The Cure no mIRC (ou ICQ, não lembro agora). Eu não conhecia nenhum deles, mas disse pra um amigo em comum "ah, que legal, sempre quis cantar", apresentações foram feitas e, depois de ser devidamente sabatinada quanto ao meu gosto musical, acabei entrando na banda logo em seguida, em maio. Lautmusik significa "música alta" em alemão, e achamos que era um nome bem descritivo de como a gente soa. Também gostamos da sonoridade do idioma: temos duas músicas em alemão, "Zeitgeist", do segundo EP (2008), e "Mai", do álbum (2011).

Q. Quais as Influencias da banda?
A. Nossas influências são extremamente variadas - dá pra ter uma noção delas lendo um recente post nosso no Floga-se em que cada um dos integrantes citou seus 5 "discos da vida" (http://www.botequimdeideias.com.br/flogase/os-discos-da-vida-lautmusik/). Acho que o que mais transparece diretamente na sonoridade da banda é um misto de pós-punk dos 80, shoegaze/guitar rock dos 90 e punk dos 70, com uma pitadas de stoner e até de metal aqui e ali, mas ouso dizer que acho que o nosso som é atual. Como eu sempre gosto de frisar, não gostamos de revival, nem queremos emular algum movimento ou banda específicos. Claro que é inevitável que tudo aquilo que a gente ouve seja de alguma forma traduzido na nossa música, mas não é intencional. Uma coisa que eu vejo bastante são bandas sendo assimiladas a alguma outra, algo como "o (insira aqui o nome da banda) brasileiro", e também movimentos de resgate de um determinado período ou gênero musical. Acho isso até certo ponto natural, porque o ouvinte (e às vezes o próprio músico) quer se identificar com algo que conheça, mas não penso que isso acrescente muita coisa.

Q. Na opinião de vocês a cena inicial das guitar bands nacionais como brincando de deus, Pin ups, Secod Come, Low Dream entre outras tiveram influência no trabalho de vocês?
A. Pode-se dizer que sim, indiretamente. Eu só conheci a maioria dessas depois de a Laut ter sido formada, através do Richard (nosso ex-guitarrista), que é fã. São grandes bandas (também gosto bastante de Sonic Disruptor).

Q. E sobre a atual cena nacional, parece que nasce uma banda nova e boa a cada semana em cada esquina, quais bandas vocês recomendam atualmente?
A. De fato, muitas bandas excelentes têm aparecido no Brasil, provavelmente porque o "faça você mesmo", no atual estágio da tecnologia, ficou bastante simplificado. Hoje dá pra gravar material de qualidade bastante boa gastando pouco e os meios de divulgação estão ao alcance da mão. O problema é que, com esse volume de informações, é preciso filtrar bastante, mas no fim das contas ainda se sai ganhando, acho eu. Cada integrante da banda tem suas preferidas, mas gosto muito de Violeta de Outono, The Tamborines (que é 2/3 brasileira, mas vale), FireFriend, Damn Laser Vampires (conto que eles voltem, como prometeram!), Macaco Bong, Walverdes e ouvi muitas coisas interessantíssimas em 2011 (Starfire Connective Sound, Team.Radio, Labirinto, This Lonely Crowd, Lavalsa e mais uns tantos). Tem também um "levante" relativamente recente de bandas de ótima qualidade aqui no Rio Grande do Sul que não dá pra deixar de citar (Loomer, Hangovers, Medialunas e Badhoneys - todas com integrantes em comum - metroidE, Monstro Motor, Telecines e Dating Robots, por exemplo).


Q. Como foi o processo de gravação do Lost in Tropics?
A. Foi dividido em duas etapas: gravamos quatro faixas que seriam lançadas como EP, mas no meio do processo saíram várias composições novas e fizemos um esforço concentrado e gravamos mais 7 pra integrar o álbum. Apesar disso, acho que o álbum ficou coeso, apesar de variado. Sempre procuramos fazer músicas diferentes entre si mas que ao mesmo tempo sejam bem características nossas. O processo de gravação foi também bastante divertido, porque gravar com o Japa (Eduardo Suwa, nosso produtor) é sempre muito bacana, e um aprendizado.

Q. Qual a sensação de tocar ao vivo? Como foram os shows no ano passado?
A. Poucas sensações se comparam à de estar em um palco. É excepcionalmente divertido. A Laut não toca com muita frequência: no ano passado, como estávamos compondo e gravando álbum e clipe, fizemos só dois shows, no fim do ano - um pra lançar o clipe e outro pra lançar o álbum. Neste ano faremos mais shows, pra divulgar o disco.

Q. Quais bandas gringas da atualidade vocês recomendam?
A. Os guris certamente teriam várias recomendações, mas vou falar aqui do que tenho ouvido: sou muito fã do A Place to Bury Strangers, que eu acho que se destaca das outras bandas noisy porque o barulho serve a um propósito e a melodia não fica em segundo plano. Vi um show deles em 2009 e achei sensacional. Gosto de viajar pra ver shows, e outro que achei excepcional foi o do Black Rebel Motorcycle Club (não consigo entender por que eles são subestimados por tanta gente). No fim do mês vou ver o Kasabian, outra banda que eu recomendo muitíssimo (sem contar que "Velociraptor!" é um baita título de disco). Ouço bastante o Darker My Love, que me foi apresentado pelo Murilo, nosso guitarrista, The Vandelles, gostei bastante dos últimos dos Arctic Monkeys (que vou ver em abril) e do The Kills e, no momento, aguardo ansiosamente o novo do Garbage.

Q. Quais os 5 melhores álbuns de todos os tempos para a Lautmusik?
A. Bah, essa pergunta é praticamente impossível de responder! Já sofremos pra indicar 5 cada um. Falando só por mim, na matéria do Floga-se citei os que mais marcaram momentos da minha vida - não necessariamente os que acho melhores: Ramones - Rocket to Russia (embora prefira o primeiro), Black Sabbath - Paranoid, Cocteau Twins - Treasure, The Jesus & Mary Chain - Automatic (embora prefira o Psychocandy) e Joy Division - Unknown Pleasures.

Q. Quais os próximos passos para a Lautmusik?
A. Queremos continuar compondo pra lançar um segundo álbum (estamos em férias agora, mas em dezembro já compusemos mais uma música nova), talvez gravar mais um clipe e fazer uns shows por aí, mas o principal, mesmo, é continuar tendo nosso momento semanal de diversão nos ensaios e botando a criatividade a funcionar.

Q. Alguma coisa a mais para nos contar?
A. Leitores do blog, em julho tocaremos em SP - apareçam!
*
*
*
Valeu Alê